logo inkluderet med hjem link

Borger

Erhverv

Politik og Indflydelse

Søg

Bestil et NemID

Skal du bruge vores selvbetjening eller læse og sende Digital Post fra og til det offentlige, skal du bruge et NemID.
Ansvarlig Susanne Krogh
Opdateret 16.12.2016

Selvbetjening

Sådan bestiller du NemID

Når du skal betjene dig selv digitalt eller fx læse din digitale post fra det offentlige, skal du bruge et NemID. 

Du kan bestille et... Læs mere

Få en NemID

Skal du fx melde flytning, skifte læge eller sende en sikker mail til kommunen, skal du bruge en NemID.

Hvis du ikke har en NemID, kan du bestille det på www.nemid.nu. 

Bestil en NemID

Du kan også få din NemID i kommunens Borgerservice.

Du skal henvende dig personligt og medbringe gyldig legitimation

Du kan læse om kravene til legitimation for at få NemID her 

Bestil et nyt nøglekort eller adgangskode

Har du mistet dit nøglekort til din NemID, kan du bestille et nyt kort her. Dit aktive nøglekort bliver spærret automatisk, når du bestiller et nyt kort. 

Du kan også bestille en ny adgangskode til din NemID, hvis du har glemt din kode. Når du bestiller en ny kode, skal du være opmærksom på, at din NemID bliver spærret. 

Aktiver din NemID til det offentlige

Har du fået en NemID fra din bank, men oplever at den ikke virker til Digital Post, kan forklaringen være, at din NemID ikke er aktiveret til brug i det offentlige.

Klik her for se hvordan du aktiverer dit NemID.

Har du brug for hjælp til selvbetjening?

 

Har du brug for hjælp til selvbetjening?

Ring til Hotline Syddanmark på

Tlf: 70 20 40 21

Mandag til torsdag kl. 15.00 - 20.00.