logo inkluderet med hjem link

Borger

Erhverv

Politik og Indflydelse

Søg

Velfærdsteknologi

Velfærdsteknologi kan understøtte borgernes ønske om at klare sig længst muligt i eget hjem.
Opdateret 07.12.2017

Arbejdet med velfærdsteknologi i Sønderborg Kommune tager udgangspunkt i den enkelte borgers behov og funktionsniveau. En velfærdsteknologi skal give mening for både borgeren og medarbejderne.

Kommunen arbejder med velfærdsteknologi for at sikre, at borgerne forbliver selvstændige længst muligt og for at fordele vores ressourcer på bedste vis.

I fremtiden vil flere borgere være i behov for hjælp fra kommunen, mens antallet af medarbejdere er faldende.

Med velfærdsteknologi vil kommunen introducere nye og smarte arbejdsredskaber. På den måde kan kommunen hjælpe flere borgere for de samme ressourcer. Det betyder, at nogle af borgernes ydelser kan blive leveret på nye teknologiske måder.

Stemningsbillede

I Sønderborg Kommune er der udarbejdet en handleplan for den velfærdsteknologiske indsats.

Handleplanen for velfærdsteknologi skal sikre, at vi arbejder målrettet og intensivt med implementeringen af velfærdsteknologi. Handleplanen strækker sig over en 3-årig periode fra 2017 til og med 2019.

Handleplanen skal bidrage til, at Sønderborg Kommune kommer på forkant med fremtidens udfordringer.

Har du brug for hjælp til selvbetjening?

 

Har du brug for hjælp til selvbetjening?

Ring til Hotline Syddanmark på

Tlf: 70 20 40 21

Mandag til torsdag kl. 15.00 - 20.00.