Bestil NemID
Selvbetjening
Sådan bestiller du NemID
Når du skal betjene dig selv digitalt eller fx læse din digitale post fra det offentlige, skal du bruge NemID.
Du kan bestille NemID ved at klikke på selvbetjeningslinket herover eller ved at gå ind på www.nemid.nu.
Du kan også få NemID i kommunens Borgerservice.
Du skal henvende dig personligt og medbringe gyldig legitimation.
Du kan læse om kravene til legitimation for at få NemID.
Få NemID
Skal du fx melde flytning, skifte læge eller sende en sikker mail til kommunen, skal du bruge NemID.
Hvis du ikke har NemID, kan du bestille det på www.nemid.nu.
Du kan også få dit NemID i kommunens Borgerservice.
Du skal henvende dig personligt og medbringe gyldig legitimation
Bestil et nyt nøglekort eller adgangskode
Har du mistet dit nøglekort til dit NemID, kan du bestille et nyt kort her. Dit aktive nøglekort bliver spærret automatisk, når du bestiller et nyt kort.
Du kan også bestille en ny adgangskode til dit NemID, hvis du har glemt din kode. Når du bestiller en ny kode, skal du være opmærksom på, at dit NemID bliver spærret.
Aktiver dit NemID til det offentlige
Har du fået NemID fra din bank, men oplever at det ikke virker til Digital Post, kan forklaringen være, at NemID ikke er aktiveret til brug i det offentlige.