NemBarn Forældrenet - for forældre i dagtilbud
I Sønderborg kommune vil vi gerne øge fokus på forældresamarbejdet og kommunikationen med forældrene.
NemBarn er et institutionssystem, der sætter barnet i centrum og derved også familien.
Med NemBarn har alle institutioner en velfungerende digital infrastruktur som muliggør moderne administration og kommunikation.
NemBarn vil derfor fortsat give mulighed for, at du som forældre kan:
- Følge med i barnets hverdag
- Kommunikere elektronisk med institutionen
- Tilmelde jer arrangementer, forældresamtaler m.m. nemt og hurtigt
- Se pædagogisk dokumentation af aktiviteter barnet er med i.
- Få tilgang til dit barns billedarkiv
Alt i alt - en mulighed for at få et større indblik i barnets hverdag, når det passer dig - på en hurtigere og lettere måde.
Det er muligt at hente NemBarn som app i en hurtig og fleksibel løsning, i forhold til den daglige løsning.
Når dit barns institution har implementeret Nembarn fuldt ud, vil det meste af pædagogernes daglige arbejde fortsat være digitaliseret. På denne måde er det muligt at frigive tid til andre og sjove ting i institutionen.
NemBarn på PC
Det første du gør:
Adressen til den startside, som du skal bruge er: NemBarn.sonderborgkommune.dk
Du skal skrive denne adresse hver gang, du vil bruge Nembarn fra en webbrowser på PC
Første gang du logger på, skal du bruge dit NemID og oprette et brugernavn og kodeord.
Herefter kan du godkende din enhed (Fx din computer eller Ipad), så du ikke behøver at benytte nemID. Følg vejledningen på siden.
NemBarn som app
- Hent NemBarn Sønderborg Kommune app'en i App Store
- Hent NemBarn Sønderborg Kommune app'en i Google Play
Sådan tager forældre appen i brug:
- Hen appen i App Store (Apple) eller Google Play (Android)
- Aktiver appen med NemId (kun første gang)
- Opret brugernavn og kodeord
Brugernavn og kodeord må ikke indeholde "mellemrum", @, ø, æ og å. Kodeord skal være 8 tegn eller derover.
- Appen er herefter klar til brug.
Har du spørgsmål til NemBarn, kan du bruges support fanen på siden.