Samarbejde mellem kommunen og boligforeningerne
Samarbejdet mellem kommunen og boligforeningerne evalueres én gang om året gennem en styringsdialog, hvor der laves aftaler for det fremtidige samarbejde.
Tilsyn med støttet boligbyggeri
Formålet med styringsdialogmøderne er ifølge loven at skabe en smidigere dialog med fokus på lokale, langsigtede og helhedsorienterede løsningsmuligheder.
Sønderborg Kommune har som tilsynsmyndighed for det støttede byggeri ansvaret for at afvikle styringsdialogmøderne og udarbejde de lovpligtige referater.
Som udgangspunkt gennemføres møderne om efteråret/vinteren.
Almenstyringsdialog
Boligorganisationerne skal årligt udarbejde og indsende en dokumentationspakke til kommunalbestyrelsen, der skal danne grundlag for dialogen. Den samlede dokumentationspakke udgøres af en styringsrapport med tilhørende afdelingsskemaer og boligorganisationens regnskabsmateriale, herunder et regnskabsspørgeskema og årsberetning samt resultater af eventuelle relevante analyser.
Formålet med rapporten er, at den enkelte boligorganisation i spørgeskemaform foretager en dokumentation og selv-evaluering af sin virksomhed og tilkendegiver ønsker om aftaler med kommunen eller eventuelle andre parter.
De årlige møder fungerer som en del af det tilsyn som kommunen skal føre med støttet boligbyggeri. Møderne resulterer i mere konkrete aftaler og muligheder for samarbejde om en målrettet indsats. Det kan fx være i forbindelse med sociale udfordringer i boligforeningen, eller status på igangværende eller nuværende og fremtidige projekter vedrørende renoveringer og nybyggeri.
På hjemmesiden www.almenstyringsdialog.dk kan du få adgang til dokumentationsrapporterne. Selve referaterne fra de årlige møder med boligforeningerne finder du nedenfor.
Referater
Herunder finder du de nyeste referater fra styringsmøderne med de forskellige boligorganisationer. Alle referater åbner pdf.
- Referat fra styringsdialogmødet med Boligforeningen b42, august 2018
- Referat fra styringsdialogmødet med Gråsten Andelsboligforening, august 2018
- Referat fra styringsdialogmødet med Nordborg Andelsboligforening, november 2018
- Referat fra styringsdialogmødet med Boligselskabet Danbo, august 2019 (for 2018)
- Referat fra styringsdialogmødet med Boligselskabet Danbo, august 2019 (for 2019)
- Referat fra styringsdialogmødet med Sønderborg Andelsboligforening, september 2019
Tidligere referater
Herunder finder du tidligere referater fra styringsmøderne med de forskellige boligorganisationer. Alle referater åbner pdf.
- Referat fra styringsdialogmødet med Sønderborg Andelsboligforening, januar 2018
- Referat fra styringsdialogmødet med Gråsten Andelsboligforening, januar 2018
- Referat fra styringsdialogmødet med Nordborg Andelsboligforening, november 2017
- Referat fra styringsdialogmødet med Søbo, oktober 2017
- Referat fra styringsdialogmødet med Boligselskabet Danbo, oktober 2017
- Referat fra fællesmødet mellem Boligforeningerne og Sønderborg Kommune, september 2017
- Referat fra styringsdialogmødet med Danbo, januar 2017
- Referat fra styringsdialogmødet med Nordborg Andelsboligforening, februar 2017
- Referat fra styringsdialogmødet med Sønderborg Andelsboligforening, marts 2016
- Referat fra styringsdialogmødet med Gråsten Andelsboligforening, marts 2017
- Referat fra styringsdialogmødet med Boligforeningen b42, april 2017