logo inkluderet med hjem link

Borger

Erhverv

Politik og Indflydelse

Søg

 

Bestil et NemID

Skal du bruge vores selvbetjening eller læse og sende Digital Post fra og til det offentlige, skal du bruge et NemID.

Selvbetjening

Sådan bestiller du NemID

Når du skal betjene dig selv digitalt eller fx læse din digitale post fra det offentlige, skal du bruge et NemID. 

Du kan bestille et NemID ved at klikke på selvbetjeningslinket herover eller ved at gå ind på www.nemid.nu. 

Du kan også få dit NemID i kommunens Borgerservice.

Du skal henvende dig personligt og medbringe gyldig legitimation.

Du kan læse om kravene til legitimation for at få NemID.

 

Opdateret 21.10.2019

Få et NemID

Skal du fx melde flytning, skifte læge eller sende en sikker mail til kommunen, skal du bruge et NemID.

Hvis du ikke har et NemID, kan du bestille det på www.nemid.nu. 

Bestil et NemID

Du kan også få dit NemID i kommunens Borgerservice.

Du skal henvende dig personligt og medbringe gyldig legitimation

Bestil et nyt nøglekort eller adgangskode

Har du mistet dit nøglekort til dit NemID, kan du bestille et nyt kort her. Dit aktive nøglekort bliver spærret automatisk, når du bestiller et nyt kort. 

Du kan også bestille en ny adgangskode til dit NemID, hvis du har glemt din kode. Når du bestiller en ny kode, skal du være opmærksom på, at dit NemID bliver spærret. 

Aktiver dit NemID til det offentlige

Har du fået et NemID fra din bank, men oplever at det ikke virker til Digital Post, kan forklaringen være, at dit NemID ikke er aktiveret til brug i det offentlige.

Har du brug for hjælp til selvbetjening?

 

Har du brug for hjælp til selvbetjening?

Ring til Hotline Syddanmark på

Tlf: 70 20 40 21

Mandag til torsdag kl. 09.00 - 18.00.