Masterplan for Handel og Turisme
Opdateret
26.11.2018
Masterplan for Handel og Turisme målretter turisme- og handelsudviklingen i Sønderborg Kommune.
Masterplan for Handel og Turisme 2.0 er en opdateret og skærpet strategi, som sætter retningen for de kommende års turisme- og handelsudvikling i Sønderborg Kommune.
Masterplan 2.0 har udgangspunkt i vores styrkepositioner – naturen, gastronomien og historien – som også er udpegede styrkepositioner i det tværkommunale samarbejde i Destination Sønderjylland. På baggrund af trends, tendenser og områdets stedbundne potentialer, har vi identificeret 4 strategiske indsatsområder, som sætter rammen for strategien og dermed de kommende års turismeudvikling:
- Turistservice 2.0
- Aktiv Naturturisme
- Kulturturisme
- Detailhandel
Vores målsætninger er, at:
- øge antallet af turister via tiltrækning af nye målgrupper og en højere kapacitetsudnyttelse i skuldersæsonen
- skabe bedre udviklingsmuligheder for erhvervet og derved øge udbuddet af oplevelser inden for fokusområderne
- forbedre turistvenligheden i kommunen og gøre eksisterende oplevelsesmuligheder mere tilgængelige.
I tilknytning til strategien er udarbejdet et handlekatalog, som du kan finde i dokumentboksen nederst på siden.