Arealer til salg, forpagtningsarealer og forpagtninger

Se kommunale arealer til salg, som kan benyttes til forskellige formål, hvilket fremgår af beskrivelserne under hvert areal. Se også forpagtningsarealer.

I Sønderborg Kommune findes arealer, som er til salg, samt såkaldte forpagtningsarealer, som lejes ud for en længere periode.

Klik på kortet for at se, hvad det enkelte areal kan bruges til og hvilke vilkår, der gælder.

De orange er arealer i udbud (med angivet tidsfrist), mens de grønne er til salg.

Hvordan byder jeg på et areal?

Klik på knappen 'indsend et købstilbud på et areal' øverst på siden og udfyld skemaet.

Er der andre omkostninger ifm. køb af et areal udover købsprisen?

Bud på arealer som af planlægningsmæssige forhold vil kunne anvendes til bebyggelse, vil blive pålagt moms. Dette vil fremgå af udbudsmaterialet. Alle omkostninger i forbindelse med handlen påhviler køber. Vi anbefaler, at du kontakter en landinspektør i udbudsperioden.

Hvordan er processen ifm. forpagtningsarealer?

Når Kommunen som grundejer vurderer, at et forpagtningsaftaler skal sendes i udbud anvendes følgende proces:

Arealerne sendes i minimum 2 ugers offentligt udbud. Under det enkelte areal fremgår udbudsperioden.

Bliver arealerne ikke bortforpagtet på baggrund af dette udbud, vil arealerne efterfølgende fremgå af hjemmesiden med kategorien ”bortforpagtes”. Arealerne bliver efterfølgende bortforpagtet, når der indgår et bud, som kan accepteres af kommunen.
Vilkårene for det enkelte areal fremgår i bemærkningsfeltet for det enkelte areal.

Kontakt os

Ejendomskontoret