Tilmeld dit barn og se skoler, SFO og klubber

Det år dit barn fylder 6 år skal barnet skrives op til skole. Skoleindskrivning foregår altid i januar måned. Tilmelding til SFO og SFO-klub er åben hele året.

Dit barn er undervisningspligtig i det kalenderår, hvor det fylder 6 år. Du skal derfor skrive dit barn op til skole, uanset om de skal gå i kommunal folkeskole, fri- eller privatskole.

Skolestart er i august. Bemærk dog at Nørreskov-Skolen og Nordals Skolen har rullende skolestart med start i marts, august og november.

Hvordan skriver jeg mit barn op til skole?

Indskrivningen til skole fra den 15. januar til og med den 31. januar uanset om det er folkeskole, fri- eller privatskole. Brug linket øverst - du skal bruge MitID.

De tyske skoler i kommunen har dog særlige indskrivningstider.

Hvad er SFO og klub?

SFO (skolefritidsordning)

SFO er et tilbud til dig, som har behov for pasning af dit barn før og/eller efter skoletid.

SFO tilbuddet gælder for børn fra 0. klasse til og med 2. klasse.

Vil du vide mere om de konkrete SFO tilbud, så kontakt dit barns skole.

Klub

Klub er et tilbud til dig, som har behov for pasning af dit barn før og/eller efter skoletid.

Klub tilbuddet gælder for børn fra 3. klasse til og med 6. klasse.

Vil du vide mere om de konkrete klubtilbud, så kontakt dit barns skole.

Hvordan skriver jeg mit barn op til eller melder ud af SFO eller klub?

Indmeld eller udmeld dit barn i SFO eller klub via linket øverst på siden.

Indmeldelse kan ske løbende hele året. Du kan melde dit barn ind i SFO på den skole, hvorpå barnet er tilmeldt. Hvis du melder ind fra f.eks. d. 7. i en måned, skal du i den første måned kun betale for perioden d. 7. og resten af måneden. Der er ingen venteliste på SFO.

Vælger du at skifte til et dyrere modul, kan ændringen ske fra dag til dag. Vælger du at skifte til et billigere modul, kan det ske med en måneds varsel til den 1. eller 15. i måneden. Modulskiftet foretages i bookingsystemet via Den Digitale Pladsanvisning.

Når dit barn er indmeldt i SFO, er det automatisk meldt ud af børnehaven, såfremt det er i umiddelbar overgang.

Hvornår kan mit barn starte i børnehaveklasse, SFO eller klub?

Børn, der fylder 5 år inden 1. oktober, kan blive indskrevet til skolernes børnehaveklasse.

Går dit barn i 0.-2. klasse, kan du få dit barn passet på skolens SFO. SFO tilbydes både før og efter skoletid. Overgang fra børnehave til SFO sker den 1. maj, hvor barnet skal starte i 0. klasse i august. På enkelte skoler, er der andre datoer for overgang fra børnehave. Kontakt den enkelte skole for nærmere information herom.

Børn, som går i 3. - 6. klasse kan optages i klub. Klubben har åbent på alle skoledage  Der tilbydes dog feriepasning for klubbørn i 3. og 4. klasse. Der findes stort set klub på alle skoler.

Overgang fra SFO til klub sker den 1. august, hvor barnet skal starte i 3. klasse i august - med klubstart på den første skoledag efter sommerferien. Er der behov for pasning fra 1. august og til skolestart, skal der tilkøbes feriepasning.

Hvilken skole, SFO eller klub kan mit barn gå på?

Dit barn hører til en bestemt skole - distriktsskolen - alt efter, hvor barnet bor. Dit barn har altid krav på at få en plads på distriktsskolen, men der er principielt frit skolevalg. Det betyder, at du som forældre også har mulighed for at få dit barn optaget på en anden skole end distriktsskolen, hvis der er plads på den ønskede skole.

Hvis et barn bosat i kommunen i forvejen har søskende på den ønskede skole, har barnet krav på optagelse på samme skole.

SFO og klub tilbydes på den skole, barnet er indskrevet på.

Kan mit barn blive hjemmeundervist?

Hvis du selv vil undervise dine i den undervisningspligtige alder, skal du meddele det
skriftligt til kommunen, før undervisningen begynder.

Du kan anmelde hjemmeundervisning vi blanketten Anmeldelse af hjemmeundervisning.

Send din udfyldte blanket elektronisk til forvaltningen for Børn Uddannelse og Sundhed

Læs mere om lovgivning for skoleundervisning her

Børn, Uddannelse og Sundhed
Jyllandsgade 36