Afgørelse

Vedtaget lokalplan for Boligområde ved Hundsbjerg og Buskmosevej i Rinkenæs, Gråsten

Hørings- eller afgørelseskategori
Kommune- og lokalplan

Sønderborg Byråd har den 20. marts 2024 vedtaget lokalplan 7.3-4 for Boligområde ved Hundsbjerg og Buskmosevej i Rinkenæs, Gråsten endeligt.

Formålet med lokalplanen er at muliggøre opførelse af ca. 50 boliger på matrikel nr. 1377, Rinkenæs Ejerlav, Rinkenæs, Gråsten. Området er 10,3 hektar stort og ligger imellem det eksisterende boligområde Hundsbjerg og Buskmosevej.
Der lægges endvidere op til, at 1/3 af de planlagte boliger kan opføres som tæt-lav bebyggelse, hvilket understøtter efterspørgslen på boligtypen og øger andelen af boligenheder. Ydermere har planlægningen til formål at sikre gode, fælles friarealer og stiforbindelser internt og omkring boligområdet samt en gennemgående stiforbindelse, der forbinder lokalplanområdet og den kommende cykelsti langs Buskmosevej med de tilstødende boligområder.

Link til lokalplan: 7.3-4 Boligområde ved Hundsbjerg og Buskmosevej, Rinkenæs, Gråsten - Lokalplaner - Sønderborg Kommune (niras.dk)

Når der er foretaget offentlig bekendtgørelse af en lokalplan, må der ikke retlig eller faktisk etableres forhold, der er i strid med planens bestemmelser, med mindre dispensation meddeles.

Klagemulighed
Du har mulighed for at klage i indtil 4 uger fra lokalplanens offentliggørelse. I henhold til planlovens § 58, stk. 1, nr. 3 kan der kun klages over retlige spørgsmål. Det vil sige, at du kan klage over spørgsmål om lokalplanens lovlighed, herunder dens lovlige tilvejebringelse. Du kan derimod ikke klage over lokalplanens hensigtsmæssighed eller rimelighed.

Nederst på denne side er vedlagt en klagevejledning hvor du kan læse, hvad du skal gøre, hvis du ønsker at indgive en klage.

Klagefrist

Område