Høring

Høring af Værdighedspolitik 2023-2026

Hørings- eller afgørelseskategori
Politikker

Høring af Værdighedspolitik 2023-2026 ”Et værdigt ældreliv”.

Sønderborg Kommune skal have en ny værdighedspolitik for 2022-2026.

Social-, Senior- og Handicapudvalget har den 8. september 2022 besluttet at sende et udkast til den nye værdighedspolitik i høring. I høringsperioden har du mulighed for at gøre opmærksom på dine synspunkter om Værdighedspolitikken.

Rammerne for værdighedspolitikken

Værdighedspolitikken sætter ord på centrale værdier i mødet med ældre borgere, der har brug for støtte, hjælp og omsorg. Værdier, som også bringes i spil, når vi samarbejder med borgernes nære, civilsamfundet og andre samarbejdspartnere.

Værdighedspolitikken har syv lovbestemte fokusområder:

1. Livskvalitet
  2. Selvbestemmelse
  3. Kvalitet, tværfaglighed og sammenhæng
  4. Mad og ernæring
  5. En værdig død
  6. Pårørende
  7. Bekæmpelse af ensomhed

Værdighedspolitikken fungerer som grundlag for arbejdet på hele ældreområdet og vil være retningsgivende for udviklingen de kommende år. Værdierne i politikken skal omsættes til handling gennem drøftelser og beslutninger sammen med borgere, borgernes nære, civilsamfundet, medarbejderne og det politiske niveau.

Hvordan afgiver jeg høringssvar?

• Høringsperioden er fra den 9. september 2022 til den 12. oktober 2022.
  • Høringssvar kan indgives på Sønderborg Kommunes hjemmeside under ”høringer og afgørelser”.

Får mit høringssvar indflydelse?

Indkomne høringssvar bliver behandlet og begrundet i forhold til om det giver anledning til ændringer i den endelige version af Værdighedspolitikken.

Vi gør opmærksom på, at dit høringssvar vil blive offentliggjort på kommunens hjemmeside i forbindelse med den politiske behandling af sagen. Det betyder, at oplysninger som du har i dit høringssvar vil blive offentligt tilgængeligt.

Høringsfrist

Område