Om den kommunale hjemmepleje

Kontakt hjemmeplejen, vagttelefonen og læs mere om det kommunale tilbud såsom Klippekortsordningen.
Hvem skal jeg kontakte, hvis jeg vil ændre en tid eller har spørgsmål (vagttelefon)?

Hvis du fx vil ændre en tid med hjemmeplejen eller har spørgsmål til den kommunale hjemmepleje, kan du kontakte dit hjemmeplejedistrikt. Kommunen har opdelt hjemmepleje i fire distrikter, og du kan se kontaktoplysningerne nederst på siden.

Indtast din adresse i kortet for at se, hvilket distrikt du tilhører eller se hele oversigten i gadefortegnelsen.

Vagttelefoner til hjemmeplejen

Kan jeg få tilbudt ekstra hjemmepleje gennem Klippekortsordningen?

Klippekortsordningen er et tilbud til de svageste borgere, hvor der bevilges 45 minutters ekstra selvbestemt hjemmepleje hver uge.

Sammen med dig vil din leverandør af hjemmepleje planlægge de aktiviteter, som du ønsker at bruge klippekortet til.

Klippekortet kan bruges inden for disse fire aktivitetsområder:

  • Sociale aktiviteter i hjemmet, fx samtale og synge sammen
  • Sociale aktiviteter udenfor hjemmet, fx ledsagelse til frisør
  • Praktiske aktiviteter i hjemmet, fx bage og gøre klar til gæster
  • Personlig pleje, fx et ekstra bad

Tiden kan deles op i mindre aktiviteter eller spares op. Du kan maksimalt opspare syv timer.

Se også hvilke frivillige sociale og sundhedsfremmende tilbud du kan få glæde af.

Hvor kan jeg finde mere information om tricktyveri?

Tricktyve går bevidst efter vores ældre borgere, som bliver ofre for tricktyveri. Læs vores pjece om tricktyveri med gode råd til, hvordan du kan sikre dig mod disse tricktyve.

Hvor kan jeg finde kvalitetsstandarder og tilsyn?

Se alle kvalitetsstandarder her.

Se tilsyn her.

Kontakt os

Hjemmeplejen

E-mail: omsorgogudvikling@sonderborg.dk

Tlf. nr.: 

Sydals: +45 88 72 47 66
Alssund: +45 88 72 47 67
Fjord: +45 88 72 47 68
Nordals: +45 88 72 47 69

Telefontider:

Mandag - fredag: 7:30 - 10.00 og 13:00 - 14:00