Sønderborg Kommune har fokus på at beskytte data om borgere, virksomheder, ansatte og samarbejdspartnere. Privatlivspolitikken er beregnet til at hjælpe dig med at forstå, hvilke data vi indsamler, hvorfor vi indsamler dem og hvad vi gør med dem.

Er jeg anonym på sonderborgkommune.dk?

Som besøgende på Sønderborg Kommunes hjemmeside er du fuldstændig anonym. Vi registrerer ingen data, der kan bruges til at identificere dig med mindre du selv tilmelder dig en af vores tjenester fx et nyhedsbrev.

Når du som bruger tilgår Sønderborg Kommunes hjemmeside, indhenter vi dog oplysninger om din IP-adresse.
Behandlingen sker ved, at vi logger din IP-adresse. Formålet med behandlingen er at sikre fejlfinding af f.eks. robotter. Behandlingen er baseret på databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1, litra e. IP-adresserne slettes efter 14 dage.

Føres der statistik med mit besøg?

Hvad for personoplysinger afgiver jeg ved tilmeldelse af kommunes forskellige services såsom kontaktformularer, tilmelding af nyhedsbrev mm?

Kontaktformularer:
Hvis du vil kontakte os ved at benytte en kontaktformular på vores hjemmeside, accepterer du vilkårene for behandling af dine personoplysninger. Har du spørgsmål, ønsker at tilbagetrække dit samtykke, er du altid velkommen til at kontakte os på sekretariatet@sonderborg.dk .
Når du kontakter os ved at benytte en kontaktformular på vores hjemmeside, gemmes dine oplysninger hos kommunens databehandler.
Der kan ske en eventuel opfølgning på din forespørgsel, derfor forbeholder vi os retten til at gemme dine kontaktoplysninger, indtil det henvendelsen vedrører ikke længere er aktuel. Vi videregiver ikke dine oplysninger til 3. mand.

Abonnenter:
Ved tilmelding til nyhedsbreve på www.sonderborgkommune.dk accepterer du at modtage nyhedsbreve fra os. Du kan til enhver tid framelde dig nyhedsbrevet igen ved at afmelde.
Når du tilmelder dig nyhedsbreve, afgiver du kun mailadresse. Vi anvender udelukkende mailadressen for at kunne udsende nyhedsbrevet.
Oplysninger om dit brug af nyhedsbrevene såsom åbningsrate, bruger vi til at forbedre vores service, så vi i endnu højere grad kan målrette og tilpasse indholdet efter modtagerens interesser.
Dine personoplysninger opbevares, indtil du framelder dig nyhedsbreve. Ved frameldelse slettes oplysningerne hos os.

Pressemeddelelser:
Bemærk, når du tilmelder dig pressemeddelelser på www.sonderborgkommune.dk vil dine oplysninger blive synkroniseret i et 3. partsprogram.
Dine personoplysninger opbevares hos os og ved 3. part, indtil du framelder dig pressemeddelelserne. Ved frameldelse slettes dine oplysninger.

Hvad gør Sønderborg Kommune ved evt. databrud?

Vi vil rapportere enhver ulovlig datakrænkelse af denne hjemmesides database eller database(r) fra nogen af vores tredjeparts dataprocessorer til alle relevante personer og myndigheder indenfor 72 timer efter overtrædelsen, hvis det fremgår, at personoplysninger der er lagret på en identificerbar måde, er blevet stjålet.

Hvem er ansvarlig for datastyring på sonderborgkommune.dk:

Datastyringen på denne hjemmeside styres af Sønderborg Kommune, som er en primærkommune med CVR nr. 29189773

Sønderborg Kommune
Rådhustorvet 10
post@sonderborg.dk

Bruges til

Udløbstidspunkt

Om 14 uger og 2 dage

_ga

Analyse Efter 2år

_gat (fra Google Analytics)

Analyse Efter 10 min.

NID (fra Google Analytics)

Analyse Efter 6 måneder

_gid

Analyse Efter 24 timer

JSESSIONID (fra Survey-xact.dk, spørgeskemaundersøgelse)

Brugergenkendelse. Kun på sider med brugerundersøgelse. Når browseren lukkes ned.
  • PREF
  •
  • VISITOR_INFO1_LIVE (fra Youtube.com)

Efter 8 måneder.