Bliv leverandør til Sønderborg Kommune og se udbud
Som leverandør kan du på udbud.dk finde en oversigt over aktive EU-udbud og udbud over tærskelværdierne.
Der er forskel på udbudsprocedurerne alt efter, om din virksomhed er interesseret i at sælge varer og tjenesteydelser til Sønderborg Kommune eller ønsker at løse bygge- og anlægsopgaver. Ligeledes anvendes der forskellige processer for tilbudsindhentning og udbud alt efter, hvilken størrelse projekterne har.
- Hvor kan jeg se kommende udbud hos Sønderborg Kommune?
-
Sønderborg Kommune udarbejder årligt en udbudsplan for, hvilke udbud, der skal gennemføres.
- Hvordan bliver jeg leverandør af varer og tjenesteydelser til Sønderborg Kommune?
-
Udbud for varer og tjenesteydelser over tærskelværdierne publiceres både på EU’s udbudsportal (ETHICS) og udbud.dk.
På ETHICS har du som leverandør mulighed for at følge udbuddet, kommunikere med kommunen som ordregiver og afgive tilbud.
Mindre opgaver på varer og tjenesteydelser skal ikke i offentligt udbud, men udbydes på markedsmæssige vilkår. Du skal derfor være velkommen til at kontakte Udbudsafdelingen, hvis du ønsker at præsentere varer eller tjenesteydelser for bestemte afdelinger eller forvaltninger i kommunen.
- Hvordan bliver jeg leverandør af bygge- og anlægsopgaver til Sønderborg Kommune (Håndværkerlisten)?
-
Ved mindre projekter op til kr. 300.000, behøver kommunen ikke at udbyde projektet offentligt, men typisk indhentes der flere tilbud på projekter, der overstiger kr. 50.000.
Virksomheder, som skriver sig op på Håndværkerlisten og Rådgiverlisten får mulighed for at byde på kommunens anlægsprojekter.
Tilmeld din virksomhed til listen her. Du kan altid afmelde dig igen ved at sende en mail til bygningsdriften@sonderborg.dk.
- Kan jeg blive leverandør af madservice til borgere i Sønderborg Kommune?
-
Du kan blive leverandør af madservice til borgere i Sønderborg Kommune, som ikke selv kan lave mad og derfor har behov for at få mad bragt ud.
Leverandører kan anmode om at blive godkendt i én eller flere af følgende kategorier:
- Hovedret + forret og/eller dessert med daglig levering i hjemmet, normal- og specialkost
- Hovedret + forret og/eller dessert med ugentlig levering i hjemmet, normal- og specialkost
- Hovedret + forret og/eller dessert med daglig levering i hjemmet, diætkost
- Hovedret + forret og/eller dessert med ugentlig levering i hjemmet, diætkost
Kommunen godkender leverandører af madservice to gange årligt i marts og i september måned.
Du ansøger ved at udfylde og indsende et ansøgningsskema og opfylde kvalitetskravene.
- Kan jeg blive leverandør af vareudbringning til borgere i Sønderborg Kommune?
-
Borgere, der ikke selv er i stand til at handle dagligvarer, kan få bevilget hjælp til indkøb.
Det er muligt at søge om at blive godkendt som leverandør af betalt vareudbringning, hvor Sønderborg Kommune har indgået kontrakt med et antal fritvalgsleverandører.
Interesserede leverandører kan søge om godkendelse fire gange årligt. Ansøgningsfrist er den 1. februar, 1. maj, 1. august og 1. november. Interesserede leverandører søger om godkendelse ved at sende anmodningsblanket til Omsorg og Udvikling. Inden der indgås kontrakt, skal leverandøren sende en kopi af Erhvervsstyrelsens serviceattest til kommunen.
- Er Sønderborg Kommune med i nogle indkøbsfællesskaber?
-
Sønderborg Kommune er med i to offentlige indkøbsfællesskaber:
- SKI: Statens og Kommunernes Indkøbsfællesskab
- KomUdbud: Et indkøbssamarbejde mellem 15 fynske og jyske kommuner
De to fællesskaber giver kommunen mulighed for at tilslutte sig en bred vifte af indkøbsaftaler på de områder, hvor det kan give værdi.
Handleplaner
Kontakt os
Udbud
Voldgade 3
6400 Sønderborg
Henvendelser vedr. udbud af varer- og tjenesteydelser: udbud@sonderborg.dk