Byggegrund på Søndergade 4, Guderup

Centralt beliggende byggegrund midt i Guderup by

Billede af grunden

Sønderborg Kommune udbyder Søndergade 4, 6430 Guderup. Matr.nr. 73, Dyndved til salg. Der er tale om en attraktiv placering på 808 m2 midt i Guderup by.

Grunden sælges til højestbydende ved offentligt udbud. Mindsteprisen er 400.000 + moms

Tilføjet 12.03.2024
Forlængelse af udbudsperiode Det er blevet besluttet, at udbuddet bliver forlænget yderligere 4 uger.

Afgiv dit bud

Hvis du er interesseret i at købe grundstykket så send dit købstilbud ved at trykke på den grønne knap øverst på siden. Husk at holde øje med om der uploades ændringer og tilføjelser til dokumenter etc. her på hjemmesiden før du udfylder det endelige købstilbud.

Udbud

Du kan indsende dit bud på ejendommen fra 13.03.2024 til tirsdag den 16. april 2024 kl. 12.00. Der er fastsat en mindstepris for grundstykket.

Søndergade 4, 6430 Guderup

Størrelse m2

• 808m2.

Anvendelse

• Boligområde, kontor- og serviceerhverv, bymidte og område til offentligt formål

Særlige vilkår

•  Der er betalt tilslutnings afgift til kloak, øvrige forsyningsstik skal køber selv etablere.

• Hele købsprisen opkræves og betales inden overtagelse.

Mindstepris salg

• Mindstepris 400.000 + moms

Hvornår kan ejendommen overtages?

Salget sker med snarlig overtagelse og maksimalt 3 måneder efter købstilbuddet indsendes.
(Se dog beskrivelse af Servitutter under aflysning)

Hvad er de plan- og bygningsmæssige rammer?

Ejendommen sælges med de eksisterende planmæssige rammer.

Kommuneplan - 1.1.003.C

Om grunden?

Grunden på Søndergade 4 strækker sig over 808 m2 og er placeret i et fint og roligt villaområde.
Alle installationer på grunden er fjernet og skal ny tilsluttes, dog er der betalt kloakbidrag.

Tidligere har der været en tøjbutik på grunden, som der i dag er blevet revet ned.

Der er 3 servitutter vedrørende henholdsvis lejeaftaler og forkøbsret, som ved salget er under aflysning. Endelig godkendelse af Tinglysningsretten er ikke gennemført endnu og grunden kan derfor ikke overtages før dette er sket. Hjemmesiden opdateres, når godkendelse til aflysning er modtaget fra tinglysningsretten.

Skat

Der er vedlagt nuværende ejendomsskattedokumenter for ejendommen. Fremtidig ændring er uden ansvar for Sælger.

Tidsplan for salg af Søndergade 4, 6430 Guderup

Offentliggørelse af udbud

13-03-2024

Udbudsfrist

16-04-2024

Tilbagemelding til budgivere

17-04-2024

Købsaftalen underskrives og returneres til køber

Uge 17, 2024

Igangsætning af byggeri

Overtagelse dato + 1 år

Ibrugtagning af byggeri

Overtagelse dato + 3 år

Udbud- og salgsvilkår
  • Læs vores udbudsvilkår og salgsvilkår
  • Grunden sælges til højestbydende, men Sønderborg Kommune har ret til at forkaste alle bud.
  • Bud afgives ved at indsende købstilbud (Grøn knap øverst på hjemmesiden) via sikker post.
  • Husk at udfylde overtagelsesdatoen og nødvendige data om køber, der byder herunder købers CPR nr. eller CVR nr.
  • Bud skal være Sønderborg Kommune i hænde senest ved den meddelte frist.
  • Vær opmærksom på, at modkrav eller vilkår for budgivers side, vil gøre buddet ugyldigt.
  • Såfremt der i budperioden fremkommer oplysninger, der har betydning for udbuddet, offentliggøres de her på hjemmesiden.
  • Salget sker med fuld ansvarsfraskrivelse for sælger og efter forbrugerbeskyttelses loven.
Lovbekendtgørelse

Udbuddet er tilrettelagt efter bekendtgørelse om offentligt udbud af salg af kommunale ejendomme af 3. marts 2021.

Ejendomskontoret