Sønderborg kommune udbyder samlet tre ejendomme fordelt på forskellige matrikler i Blans

Matrikel 57, 60C, 70, 603, 677, 678 og 714 Blans, Ullerup

Stuehuset på Gartnertoften 3, Blans

Arealerne fordeler sig på 3 ejendomme:

Matr.nr. 57, 603 og 60c Blans (grønne arealer)

Matr.nr. 57, 603 og 60c Blans

Matr.nr. 678, 677 og 70 Blans (grønne arealer)

Matr.nr. 678, 677 og 70 Blans

Matr.nr. 714 Blans (grønne arealer)

Matr.nr. 714 Blans

Virker linket til "Send købstilbud via sikker post" ikke i "Google Chrome" så benyt en anden browser - fx. Microsoft Edge.

Udbud

Du kan indsende dit bud på ejendommen fra 28. Juni 2024 til torsdag den 25. Juli 2024 kl. 12.00. Der er fastsat en mindstepris for grundstykket.

Afgiv dit bud

Hvis du er interesseret i at købe ejendomme så hent og udfyld købstilbud med angivelse af købspris, overtagelsesdato, CVR, udskrift af tegningsregel og send den til os via sikker post. Husk at holde øje med om der uploades ændringer og tilføjelser til dokumenter etc. her på hjemmesiden før du udfylder det endelige købstilbud.

Købstilbuddet ligger under "vedhæftede dokumenter"

Send købstilbud via sikker post

Data om ejendommen

Matrikel

57, 60C, 70, 603, 677, 678 og 714 Blans, Ullerup

Størrelse m2

Ca. 109.900 m2.

Anvendelse

På matrikel 714 er der en boliglokalplan..
De resterende matrikler er landbrugsjord.

Særlige vilkår

• køber skal inden for en nærmere fastsat frist selv udstykke byggegrunde i overensstemmelse med den godkendte lokalplan

• Købsprisen opkræves ved faktura

Mindstepris salg 2024

• Mindstepris 1,930 mio. kr. (eks. moms) for hele ejendommen. Der tillægges moms på matr.nr 714 Blans. Købsprisen skal udspecificeres i købsaftalen

Fremvisning
  • Stuehuset på Gartnertoften 3 kan fremvises ved aftale med ejendomskontoret@sonderborg.dk. Skriv og book en tid.

Hvornår kan ejendommen overtages

Ejendommen overtages senest 1.10. 2024. Køber skal selv igangsætte berigtigelsen.

Arealerne er omfattet af to særskilte forpagtningskontrakter. Begge aftaler er opsat til 1.10.24. Der vil ingen refusion være for forpagtningsafgift.

Hvad er de planmæssige rammer

Det er kun matrikel 714, som er omfattet af en lokalplan og kommuneplan. Der står følgende "Lokalplanen fastsætter områdets fremtidige anvendelse til boligområde med helårsbeboelse og giver mulighed for etablering af byggegrunde til åben-lav bebyggelse, samt tæt-lav."

Om grunden

På baggrund af en tidligere grundig jordforureningsanalyse har matrikel 714 og 70 tidligere været forurenet. Dog er dette ikke længere kortlagt og matriklerne er ikke længere omfattet af områdeklassificering.

Skat

Der er vedlagt nuværende ejendomsskattedokumenter for de respektive ejendomme. Fremtidig ændring er uden ansvar for Sælger.

Tidsplan for salg af ”Ejendommen”, Blans

Offentliggørelse af udbud

28.06.2024

Udbudsfrist

25.07.2024 kl. 12.00

Tilbagemelding til budgivere

29.07. 2024

Købsaftalen underskrives og returneres til køber

Uge 31 2024

Udbud- og salgsvilkår

Læs vores udbudsvilkår og salgsvilkår Grunden sælges til højestbydende, men Sønderborg Kommune har ret til at forkaste alle bud. Bud afgives ved at indsende købstilbud (ligger under dokumenter) via sikker post. Husk at udfylde overtagelsesdatoen og nødvendige data om virksomheden, der byder herunder købers CPR nr. eller CVR nr. Vær opmærksom på, at modkrav eller vilkår for budgivers side, vil gøre buddet ugyldigt. Såfremt der i budperioden fremkommer oplysninger, der har betydning for udbuddet, offentliggøres de her på hjemmesiden. Salget sker med fuld ansvarsfraskrivelse for sælger og som erhvervssalg.

Lovbekendtgørelse

Udbuddet er tilrettelagt efter bekendtgørelse om offentligt udbud af salg af kommunale ejendomme af 3. marts 2021.

Ejendomskontoret står gerne til rådighed for yderligere informationer.

Ejendomskontoret